logos-artplace

עוד תוצאות

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
post
page
asakim
Filter by Categories
זירת המומחים
חופשות וטיולים
חוק ומשפט
מידע ומאמרים
עסקים מקומיים
פרסום עסקים
קהילה
רפואה ובריאות

עורך דין ירושות מטפל במגוון רחב של סוגיות הקשורות לירושה או צוואה. תחום זה מחייב רגישות וכמובן מקצועיות, ועם עו"ד יוסי ברקוביץ' מובטחות לכם שתי האיכויות הנ"ל.

עורך דין ירושות – מושגי מפתח

* כשרות לרשת – גם אם אדם מסוים נכלל בצוואה, או שהוא זכאי לקבל חלק מעיזבון בהתאם לקרבה משפחתית ולהוראות חוק הירושה, עדיין ייתכן מצב שבו הוא אינו זכאי לרשת נכסים. המונח הרלוונטי לכך הוא כשרות לרשת, והוא מוסדר על בסיס סעיפים 3 ו-5 בחוק הירושה (סעיף 4 עוסק בכשרות לרשת של תאגידים – עבורם התנאי הוא פעילות, וכן יכולת פירעון). על-פי סעיף 3, הזכות לרשת שייכת לכל מי שהיה בחיים במועד הפטירה של המוריש, או אם נולד בתוך 300 ימים ממועד זה. סעיף 5 פוסל את מי שהורשעו בזיוף או הסתרת צוואה.

* כשרות לצוות – סעיף 27 בחוק הירושה מעניק לכל אדם את הזכות לקבוע מה ייעשה בנכסיו לאחר מותו, וזאת באמצעות צוואה. יחד עם זאת ישנה גם שאלת הכשרות לצוות. כשרות זו כוללת 3 רכיבים וכולם הכרחיים: מודעות לעצם עריכתה של צוואה, מודעות לגבי היקף הנכסים וזהות היורשים, ומודעות להשלכות של עשיית הצוואה על היורשים.

* פרנטלות – בהיעדר צוואה, חוק הירושה הוא זה שמגדיר כיצד יחולק העיזבון. לשם כך נקבעו 3 פרנטלות, כלומר שכבות: השכבה הראשונה היא צאצאיו של המוריש (והצאצאים של כל צאצא שכבר נפטר), השכבה השנייה היא ההורים של המוריש (ואם הם נפטרו – צאצאיהם, כלומר האחים והאחיות של הנפטר). השכבה השלישית היא הסבא והסבתא (ואם הם נפטרו, צאצאיהם כלומר הדודים והדודות, או בני הדודים והדודות אם הדודים והדודות גם כן כבר לא בין החיים). בלי קשר לפרנטלות לבן/בת זוג יש חלק נכבד בעיזבון.

טיפול מסור בגובה העיניים

המורכבות של התחום, בצירוף הרגישויות המשפחתיות והאחרות, מחייבות כל עורך דין ירושות להתנהל באחריות רבה. עו"ד יוסי ברקוביץ' הוא איש מקצוע ותיק שמוכר בזכות הייעוץ בגובה העיניים שהוא מעניק לכל לקוח ולקוחה, וכן בזכות הטיפול המסור בכל תיק, עד להשגת התוצאה הרצויה.

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בווטסאפ
שיתוף בטלגרם
אימייל

עשוי גם לעניין אותך

דילוג לתוכן