logos-artplace

עוד תוצאות

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
post
page
asakim
Filter by Categories
אוכל ובישול
אירועים
בנייה ונדלן
הום סטיילינג
זירת המומחים
חופשות וטיולים
חוק ומשפט
טכנולוגיה
יופי וקוסמטיקה
לייף סטייל
לימודים
מידע ומאמרים
מפעלים ותעשייה
עסקים מקומיים
פיננסיים
פרסום עסקים
קהילה
קניות ברשת
רפואה ובריאות
שיפוצים

מה חשוב לדעת על פיטורי עובדת בהריון?

צוות האתר
התנגדות לצו קיום צוואה

מיד לאחר קום המדינה, ב-1949, עסקה הכנסת בנושא הרגיש והחשוב של הגנה על נשים עובדות. חמש שנים לאחר מכן נחקק חוק עבודת נשים שכולל התייחסות למגוון רחב של סוגיות, ובפרט זכויותיה של עובדת במהלך ההריון ולאחר מכן. אחת הזכויות החשובות ביותר היא הגנה מפני פיטורין. החוק אוסר למעשה על מעסיקים לפטר נשים הרות, אלא אם כן מתקיימים תנאים ספציפיים, ובכתבה זו תמצאו מידע מפורט על כך.

אילו עובדות מוגנות מפני פיטורין בהריון?

הדבר הראשון שחשוב לדעת לגבי פיטורי עובדת בהריון הוא שהחוק הנ"ל חל רק על מי שמועסקת אצל המעסיק הנוכחי חצי שנה ומעלה. כלומר מי שנכנסת להריון ב-6 חודשי העבודה הראשונים, או קודם לכן, לא מוגנת מפני פיטורין בזמן שהיא הרה ע"י חוק עבודת נשים, אבל תיתכן אפשרות לתבוע את המעסיק על בסיס חוק אחר – חוק הזדמנויות שוות בעבודה.

אי ידיעה של המעסיק

עובדת שנכנסת להריון מחויבת לדווח על כך למעסיק, אבל רק כשהיא נכנסת לחודש החמישי. עובדות שנחשפות תוך כדי עבודה לחומרים מסוכנים, לקרינה או למקור חום (שיגרום לטמפרטורת הגוף שלה להיות 38.5 מעלות או יותר במשך 4 שעות לפחות במהלך יום עבודה) מחויבת להודיע על ההריון תוך 10 ימים מהמועד שבו היא יודעת על כך (וזהו כמובן גם אינטרס מובהק שלה).

בכל מקרה חשוב להדגיש כי גם אם המעסיק פיטר עובדת בהריון מבלי שהיה מודע לכך, ברגע שהיא מדווחת לו על ההריון הוא נדרש לבטל את החלטתו.

אישור מיוחד של משרד העבודה

הממונה על חוק עבודת נשים, שמשויך באופן טבעי למשרד העבודה, מוסמך לאשר למעסיקים לפטר נשים בהריון כשהנסיבות מחייבות זאת (וכמובן בתנאי שעילת הפיטורין היא לא ההריון עצמו). אם לא ניתן אישור כזה, ובכל זאת מעסיק בחר לפטר אישה הרה, היא רשאית לתבוע אותו.

הסעד שניתן במקרה של פיטורי עובדת בהריון

תביעה נגד מעסיק שפיטר עובדת בהריון בניגוד לחוק עשויה להוביל למספר סעדים משפטיים: ראשית, תשלום מלא של שכר העבודה, החל ממועד הפיטורין ולרבות שכר עבור 60 ימי עבודה אחרי חופשת הלידה. שנית, ניתן לתבוע פיצוי גם בגין עוגמת הנפש ואם העובדת מעוניינת בכך היא יכולה לדרוש צו שיורה על ביטול הפיטורין והחזרתה לתפקיד. עו"ד אריק שלו הוא מומחה לדיני עבודה, והמשרד שייסד כבר טיפל בהצלחה במקרים רבים של פיטורי עובדת הרה בניגוד לחוק.

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בווטסאפ
שיתוף בטלגרם
אימייל

עשוי גם לעניין אותך

דילוג לתוכן